De Meerburg Champions League is de allerleukste Champions League!

Elke zondagochtend is het feest bij Meerburg: dan spelen de kinderen van vijf en zes jaar (JO7) hun wedstrijdjes in de Champions League. Met heel veel vaders en moeders en opa’s en oma’s als supporters of teamleiders langs de lijn .

Waarom de Champions League?
Kinderen van vijf en zes jaar zijn eigenlijk nog te jong om in een JO8-pupillenteam wedstrijden te spelen. Het veld is nog te groot, die bal is zo groot en zwaar, en je hebt nog nooit eerder in een team gespeeld. Bij Meerburg kan je daarom al beginnen in de Champions League. Je wordt ingedeeld in kleine teams van maximaal 5 spelers, je speelt 4 tegen 4 op kleine veldjes (1/8 veld), met kleine doeltjes. Gewoon op zondagochtend (buiten de vakanties) bij Meerburg op het hoofdveld onder begeleiding van de veldcoordinatoren en van je eigen teamleider (papa/mama/opa/oma).

Toernooicompetitie: Spelen op Zondag
Gedurende het seizoen worden er drie onderlinge toernooicompetities gespeeld. Aan het eind van elke competitie is er een prijsuitreiking met de cup met de grote oren! Na iedere competitie wisselen de teams van samenstelling. Iedere zondag worden twee (soms een) wedstrijdrondes gespeeld. Tussen de wedstrijden is er limonade. Voor de wedstrijden wordt er een korte warming-up gedaan en na de wedstrijden wordt er uitgerend en worden gezamenlijk de veldjes opgeruimd.

3982.jpg

De wedstrijdjes van 20 minuten worden gespeeld met 4*4 spelers (zonder keeper) op een klein veld met kleine doelen. Ieder team heeft één wisselspeler zodat er af en toe uitgerust kan worden. In de Champions League komen de jonge voetballers veel aan de bal, is de veldbezetting overzichtelijk en kunnen de spelers zich voetbaltechnisch snel ontwikkelen. Hiernaast is het spelen van wedstrijden in een vertrouwde omgeving natuurlijk ook gewoon leuk.

De wedstrijden worden gespeeld op zondagochtend op het eerste kunstgrasveld van Meerburg. De eerste wedstrijd begint om kwart over negen. Het is handig wanneer alle spelers rond negen uur omgekleed op het veld staan zodat er ingespeeld kan worden en er voor kan worden gezorgd dat alle teams op het juiste veld staan.

PG14_pag.08-09_Champions_League-2.jpg

De tweede wedstrijd begint rond half tien. Om 10 uur kan iedereen weer naar huis of in de kantine nakletsen. De teams worden begeleid door een teamleider; dit is over het algemeen een ouder van één van de spelers. De teamleider zorgt dat er gewisseld wordt, moedigt de spelers aan, geeft aanwijzingen en zal in de meeste gevallen, samen met de teamleider van de tegenstander, optreden als scheidsrechter. In principe lopen de wedstrijdjes bijna van zelf. Het gaat om het plezier en kennismaken met de sport.

Tenues, teamleiders, verslagen
De tenues van de teams zitten in de teamtas, deze rouleert onder ouders voor een wekelijkse wasbeurt. De spelers moeten zelf zorgen voor scheenbeschermers, sokken en voetbalschoenen voor gebruik op kunstgras (en dus met minimaal 12 kunststof noppen). In de winter zijn ook een lange broek en een trainingsjack handig. De indeling van de teams, het wedstrijdschema en de verslagen van de speeldagen (inclusief uitslagen en de stand) zijn te vinden op de Meerburg website.

Wil je teamleider worden? Geef dit dan aan bij de inschrijving zodat er rekening mee kan worden gehouden bij de indeling van de teams. Een teamleider hoeft zelf geen topvoetballer te zijn, al is enige voetbalkennis nooit weg. Een teamleider heeft vooral organisatorische en motiverende taken. De Champions League gaat bijna altijd door; alleen echt noodweer houdt ons tegen. In de schoolvakanties wordt er niet gespeeld.

IMG_1992.JPG

Training op woensdagmiddag voor iedereen.

Op woensdagmiddag  hebben alle deelnemers aan de Champions League de mogelijkheid om trainingen te volgen hier gaat het vooral om veel balcontact te hebben. De start van de trainingen is om 17:30 uur. Voor het geven van de trainingen zoeken we de hulp van voetbalouders. Je wordt ondersteund door jeugdspelers die traininggeven in het badjessysteem.

Op woensdag zorgt Meerburg NIET voor tenues, de spelertjes kunnen in eigen voetbalkleding (shirt, broekje en kousen) of in trainingspak komen. Het is wellicht voor de spelers lekker om bij regenachtig weer een regenjackje mee te geven. Scheenbeschermers en voetbalschoenen zijn verplicht. De trainingen vinden net als de wedstrijden plaats op het kunstgrasveld 1.

Contactpersoon, contributie en aanmelden
De teamtenues (een shirtje, een broekje) worden geleverd door de vereniging. De kledingtoeslag zit de contributie deze bedraagt in 2021-2022 € 230,-

Vragen over teamindeling , prooeflessen en aanmelden van uw kind graag richten aan Joke Lips, Ledenzaken: [email protected]

Aanmelden gaat door het inschrijfformulier te mailen naar Joke.  Op het inschrijfformulier staan verdere aanwijzingen voor het invullen. Hopelijk tot ziens bij de Meerburg Champions League!