Richtlijnen sponsoring

Richtlijnen sponsoring kleding RKVV Meerburg

Hieronder worden de regels weergegeven die gelden ten aanzien van het sponsoren van elftallen en de verkoop, gebruik en beheer van RKVV Meerburg kleding. Alle leden of degene die een functie of begeleidende taak hebben binnen de vereniging, dienen zich te houden aan deze regels. Indien zich bij de uitvoering een geschil voordoet, wordt het geschil voorgelegd aan het algemeen bestuur om tot een onafhankelijke oplossing te komen. Van de bestuursleden wordt verwacht de richtlijnen te hanteren en uit te voeren.

Kledingsponsoring elftal

Sponsoring door een bedrijf of ondernemer van een elftal door middel van het verstrekken van sportkleding uit de kledinglijn "het assortiment" van de club, met vermelding van logo en/of bedrijfsnaam op de achterzijde van het shirt, trainingsshirt,  trainingspak et cetera is zeker mogelijk. Wil je als ouders een elftal sponsoren, dat is natuurlijk ook geweldig.

Sponseren stafleden

Sponsoring door een bedrijf of ondernemer van een elftal door middel van het verstrekken van sportkleding uit de kledinglijn "het assortiment" van de club, met vermelding van logo en/of bedrijfsnaam op de achterzijde van bjivoorbeeld de trainerspolo's, trainingspak, trainersjas et cetera is zeker mogelijk.

Deze stafleden staan wekelijks langs de lijn op zaterdag of zondag en twee keer per week tijdens trainingen in de avonduren. Je kunt deze stafleden ook sponsoren met trainingsmaterialen materialen of op andere wijze faciliteren zoals bijvoorbeeld een etentje of gezellige avond met een borrel. Ook kan een ouderinitiatief van betrokken vaders en moeders een idee zijn om deze stafleden een hart onder de riem te steken.

Je kunt dit heel eenvoudig regelen via Sport2000. Zij regelen de aanschaf, logo bedrukken samen en verzorgen het uitleveren van de kleding.Sport2000 houdt zich aan de richtlijnen die met hen is afgesproken. Vraag ernaar als je de Sport2000 van de winkelhof in leiderdorp binnenloopt. Kijk gelijk even of je andere spullen nodig hebt. Je bent er toch!

De volgende richtlijnen zijn van toepassing:

1. Alle sponsor- en reclame-uitingen moeten passen binnen RKVV Meerburg en KNVB- richtlijnen. Dit wordt beoordeeld door de sponsorcommissie van RKVV Meerburg.

2. Voor selectieteams gelden aparte afspraken met sponsoring die ingevuld en uitgevoerd wordt door sponsorcommissie RKVV Meerburg.

3. Sponsoring is mogelijk onder bepaalde voorwaarden:

• De shirtsponsor krijgt een passend contract met een passend sponsorbedrag op basis van het aantal jaren dat men wil sponsoren. Variërend van 1 jaar – 3 jaar tot 5 jaar.
  • Shirtsponsoring en overige gesponsorde kleding en voetbaltassen zijn in principe gerelateerd aan het team wat gesponsord wordt. Op trainingspakken mag geen sponsoruiting plaatsvinden.
  • Alle gesponsorde kleding/voetbaltassen/attributen worden altijd aangeschaft door de sponsorcommissie.
  • De bestellingen van voetbalkleding- en/of materialen wordt uitgevoerd door de sponsorcommissie.
  • De leverancier Sport2000 (Hummel) is verantwoordelijk voor het vervaardigen, produceren en leveren van de kleding, inclusief de sponsoruitingen. Sponsoren dienen deze uitingen aan te leveren via de [email protected]

4. Gesponsorde kleding, voetbaltassen met reclame-uitingen zijn gedurende de contractperiode eigendom van RKVV Meerburg.

5. Het is niet toegestaan de kleding zonder goedkeuring van de sponsorcommissie te voorzien van andere commerciële uitingen, logo's, etc.

6. Het aanschaffen/bestellen van RKVV Meerburg kleding en merchandise in bijzonder voor alle geledingen van de voetbalafdeling is voorbehouden aan de sponsorcommissie. Zonder de goedkeuring van de sponsorcommissie kan geen bestelling/levering plaatsvinden aan sponsoren.

7. Het RKVV Meerburg logo is uitdrukkelijk voorbehouden aan de sponsorcommissie c.q. rechthebbende. Zonder toestemming van de sponsorcommissie is gebruik van het RKVV Meerburg logo niet mogelijk. Voor het overnemen, opslaan en verspreiden van (delen van) van het RKVV Meerburg logo en gebruik van de vormgeving, op welke wijze dan ook, dient u vooraf toestemming te hebben verkregen van de sponsorcommissie.

8. De leverancier is verantwoordelijk voor het vervaardigen, produceren en leveren van kleding. Daarnaast zorgt de leverancier voor een juiste financiële afwikkeling naar de penningmeester van RKVV Meerburg.

9. De uitvoeringsvoorschriften sponsoring kleding RKVV Meerburg zijn alleen voor sponsoring van toepassing.